2017. szeptember 19., kedd

Hivatali kalandok

Bíróság
reggel 9 óra
rendőri felügyelet a kapuban - ahogyan eddig is, de most magasabb szinteken folyik a biztonsági ellenőrzés
- egy ócskapiacos kisasztalra kihelyezve két kínai téglalap alakú kosár
- ügyet intéző behelyezi a kosárba a dolgait, mielőtt átmenne a fémdetektoros kapun
Nem egyszerű. Ha csipogsz felgyűl a sor mögötted.
Csipogok.
Kiteszem a pénztárcámat, telefonokat, táskát kulcsokkal, bizsukat.
Csipogok.
Leveszem a dekor fémzipes felsőmet.
Csipogok.
Mögöttem legalább tíz türelmetlen ember, aki mind menne, akárcsak én.
Zavarodottan azon gondolkodom letolom a gatyámat, hiszen azon van a nagy fémgomb - egye-fene, essünk túl rajta.
Aztán mentő ötletem támad - mondom a rendőrnek - tele vagyok piercinggel a mellbimbóimban és a csiklómban, de ha gondolja kiszedegetem.
Azonnal elzavar bazárostól mindenestől.
Elmenőben még csipogok egy hosszat.

Polgármesteri Hivatal kihelyezett osztálya - magyarul ADP
Kós Károly utca
- rohanok, mint töketlen kutya, hogy minél hamarabb végezzek vele
A kapunál egy ugató korcs fogad.
Mi nekem egy kutya - kikerülném, hogy jussak be a kapun a fő épülethez - mire megjelenik még három vadul dühöngő fenevad, aztán egyre többen.
Menekülőre fogom.
Elmegyek az Aquaservig - abban a reményben, hogy meggyőzöm a kapust, kísérjen már be a szomszédos udvarra, mert gatya nélkül végzem.
Sajnálattal közli, nem hagyhatja el az udvart - de drukkol nekem.
Sokra megyek...
Kutyák kitartóan ugatnak, támadnak.
Szívem a torkomban ver.
Eszembe jut a hívj fel egy barátot opció - na de mit is érek vele.
Gondolkozz... - adom ki a parancsot, de nem hallok a szívemtől.
Kutyák rendületlenül támadnak - egyre bátrabban. Kustizok, kiabálok, dobbantok, siccelek, köveket hajigálok, egyre elvetemültebbek. Én meg egyre jobban rettegek.
Autók ki-be, én változatlanul a kutyák gyűrűjében a kapu előtt.
Mentő ötletem támad: stoppolni fogok. Nem online, hanem így egyenesben.
Pozícióba rendezem magam a kapun előtt.
Első körben senki sem vesz komolyan.
Aztán elkeseredésemben, szöveget is rendelek hozzá - megalkotom román és magyar nyelven egyaránt, hogy ijedtemben ne érjen meglepetés.
Az első kombi dacia fel is vesz. Bevisz kb 5o métert az udvarra.
Kikászálódom, megköszönöm, nem fizetek - mert nem tudom mennyit illik ilyenkor adni.
Előre görcsölök, hogy hogyan fogok kiszabadulni.
Felmegyek az emeletre a hivatalba. Az irodavezető elolvassa a kérvényt, amelyben a kérést intéző elmondja, hogy kerekesszékben élő, fizikai sérült személy. A pasas végigolvassa figyelmesen, rámnéz és megkérdi: én vagyok?
Gyorsan eldöntöm, többet nem szidom a gyerekeket amiatt, hogy nem figyelik mit olvasnak. Ez a pasas is mire vitte, s lám a szövegértése egy első osztályosé se...
Kifele jövet megint stoppolni kezdek.
Most már elvetemültebb vagyok. Kopogok az indulni készülő autók ablakán.
Az első csak burrogtat - mert órabére van.
A második nem vallja be, de ő is csak eljátsza a fontosat.
A harmadik felvesz.
5o méter után kiszállok. Megköszönöm a fuvart és továbbrohanok. A hülye városközi stoppolással kb háromnegyed órát vesztegettem el.
Az ügyintézés nem játék...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése