2014. december 17., szerda

Nem szoktam álmodozni. Inkább szeretek a magam realitásában forgolódni, mint az álmok szigetén, mert ott rengeteg a hajótörés. S noha jó úszó vagyok, van, hogy a hideg viz engem is megvisel. Most, hogy öregszem, még inkább...
De most, ez egészen más.
Drága jó, őszbe hajló, de cseppet sem vénember édesapám, akit a Jóisten tartson meg nekünk pótolhatatlan humorával - évek óta lottózik. Évek óta hisz abban, hogy ma van a Nagy Nap.
Voltak napok. De a nagy még várat magára.
Közben múlt héten megjelenik Magyari Tivadarnak a Hattos lottó irása - simára kacagom magam, teljesen idevág. 
Gondolom édesapám nem esne hanyatt a tehetetlenségtől, nem lenne szüksége sem lelki, sem pénzügyi tanácsadóra, hiszen az eltelt évek alatt naponta osztotta el a vagyont.Én még soha nem tettem. Életemben nem álmodtam arról, hogy milyen is lenne tehetősnek lenni. Valahogy mindig elég volt, ami van. Nem kellett sem több, sem más - ha valami mégis, addig csűrődött-csavaródott, amig egyszer csak lett. Teremtődött.
És akkor a tegnap véletlenül - látok egy házat.
Nem álomház.
Nem a legszebb házak egyike.
Van hozzá öt ár telek. Az sem végigkocoghatatlan, de éppen elég. És látom magam előtt mindenki vackát, a virágaimat a helyükön, a kutyát az udvaron.
Van ez az állapot.
Nem tudom, élted-e már?
Én sokszor.
Valamiféle - ha nagyképű akarok lenni - jövőbelátás.
Amikor megépült ez a hely, ahol most lakom - azonnal tudtam, hogy egyszer itt fogok élni.
Akkoriban én is nevettem magamon. Hiszen úgy éreztem, onnan akarok a temetőbe menni, ahol éppen éltem akkoriban. És egyszer csak előkészitődött az út, meglett a battyú és mese nélkül menni kellett. Még fájt, még sajgott, de azonnal jobb lett, ahogy minden a helyére sirűlt.
Na igy vagyok most ezzel is.
Valamiért már ott szaglászik álmaim kutyája a lesz-udvarom közepén.
Mesélem a gyermekeknek.
Azonnal kapnak a szón.
Balázs ki is választja a kutyáit. Nem egyet, egyből hármat. Nevet is ad mindegyiknek. A barátait kihozatja autóval, labdázik velük, megmutat mindent nekik és boldog.
Anna visszafogottabb. Ő már nem szeret álmodni ébren. De szenvedélyünk őt is magával ragadja. Már a három kutya sem ejti kétségbe.
Mesélek nekik az álmok csillagáról. Hogy ha nagyon akarod, képes vagy lehivni azt.
Kezdjük is hivogatni a csillagot.
Akkor eszembe jut, hogy szót kell ejtenem az Isteni bölcsességről.
- legyen meg a Te akaratod... - úgyis azt kapom, amire a leginkább szükségem van.
Ez az elmélet jobban tetszik. Biztonságosabb. Vannak benne mindenféle útak - kiútak is - veszély esetén.

Boldogan alszanak el.
Balázs álmában nyálas kutyákkal kergetőzik, Anna barátnőket fogad én meg feltakaritom lelki szemeim előtt a kétszintes házat.
Mindenkinek jut valami a jóból. Vigyázni kell, hogy mennyit kérünk - mert amit kérünk, végül megadatik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése