2013. június 18., kedd

Honnan tudod, hogy szülőként deszkurköréc voltál?
Na lássuk csak:
- több olyan időszakot tudhatsz magad mögött, amikor nem értettél egyet és nem hajtottál fejet a nagyszülők nevelési elvei előtt és akaratának, mint amennyiszer igen
- sokszor hozol téves döntéseket, de mindannyiszor ráérzel és teszel annak érdekében, hogy helyrehozd azokat
- gyakran van eleged a csicsergésből és gondolsz sóvárogva a könyv gazdag csendjére - de olyankor is fogékony tudsz maradni a csodákra
- különbséget tudsz tenni önmagad mint Én és anyai szereped között
- szex közben nem gondolkodsz a holnapi főzésen, gyermeknevelési kérdéseken és az esetleges teendőiden  hanem átadod magad a tudatvesztő élvezetnek, leszamilesz alapon
- amikor meglepve tapasztalod, hogy a gyermekeid lassan felnőnek - és ennek nem csak örülni vagy képes, hanem lépésenként új célokkal, álmokkal és tervekkel gazdagítani életedet
- jelen tudsz lenni úgy az egoizmusban, mint az altruizmusban -
- minden nap képes vagy elmondani önmagadnak is ott legbelűl mélyen - hogy ezeket a csodákat ajéndékba kaptad - gazdagon ki fogod élvezni hát minden egyes percét...

Ma amikor a szerep után kívánni kellett a szülinaposnak - a gyermekek mindenféle státusz-szimbólumot adtak át képzeletben az ünnepeltnek. Volt aki performans autót, volt aki mesés gazdagságot, adrenalint, egyebet, ami ma ugyebár divat. Me az...
Mire az én két gyerkőcömre került a sor.
Anna: szeretet kívánt.
Balázs: gyermekáldást.
Anna így indokolta - mert szeretet nélkül nincsen Élet.
Míg a fiam - mert az első gyermek nagyon fontos... - itt valszínűleg a szexre gondolhatott - mert ő, akárcsak én azon keresztül szemlél dolgokat. Jól teszi. Só nélkül nincs finom étel.

Én meg könnyeztem. Mint egy klimaxos vénkurva.
Néztem azt a két szép gyermekemet. A másé is szép... de az enyémek - Istenadták.
Pont annyira neveletlenek, amennyire kell, pontosan annyira csintalanok, amennyire kell, éppen annyira pofátlanok, hogy kiverjék a biztosítékot - de ugyanakkor - intelligensek, jólneveltek, műveltek, szépek, csinosak és igazi ajéndékok.
Nincs ennél szebb, több, jobb, más.
Ha csak ennyit volt is, én köszönöm - Isten és ember előtt.
Megérte...
Ami efelett van - minden csak ráadás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése