2013. április 10., szerda

Románia...
love to entertaine you

Ma reggel mutatják a hírekben a világ egyik leginventivebb román koldusát, akinek a fizetése a legnagyobb bankárokéval vetekedik. Naponta (!) megkeres 16-2o millát. A következő dolgot teszi, s mindezt a főváros legforgalmasabb belvárosi parkolójában. Megékezik a szabad hely után nyújtozkodó sofőr - a koldus odamegy és azt mondja egy pillanat, keresek én egy helyet. Azzal körülnéz és azonnal a megfelelő helyre vezeti az elégedett autóst, aki jól tudja, hogy segítség nélkül bolyonghatott volna itt egész délelőtt. A buli megér neki simán 5, de esetenként 1o ront is. A pasi öt óra tájékán dagadó zsebekkel áll tovább.
Rosszabb napjain rajtaütésszerűen jönnek a rendőrök és elkobozzák tőle a pénzt. Big deale mondja a koldus - ez számára nem veszteség, olyan mint másnak az adózás.

De hogy nem újkeletű a felfedezés.
Multkoriban egy noname tv járt körbe Bukarestben a koldusok között és forgatatta ki a zsebeiket. Há nem mondjam meg neked, hogy a legszerencsétlenebbnél is több pénz volt spontán, mint nálam fizunapon...
Hogy irigylem?
Nem, becsszó.
Csak álljunk meg a sajnálkozással.
Mert a kenyér nem kell, a ruha nem kell - szétdobálja. Pénz kell. Ja...az nekem is...

Másodéves vagy harmadéves lehettem a pszichon, amikor először meló után néztem. S szégyen-nem, kaptam egy olyan ajánlatot, hogy a Maroshidi Ocskapiac wc-je hétvégén és nem tudom melyik piac wc helysége hétközben. Naponta 2 óra. Ezért adtak volna 2ésfél millát. Akkoriban, amikor egy vendéglátós fizetés jattostól volt 1,5 millió.
Azonnal el akartam vállalni.
Nem engedték!
Megállt az eszem.
Mondom lemegyek bringával, végigolvasom a munkaidőt, utálos soha nem voltam, sima menet lesz az egész.
Szóval ez - örök törés marad bennem.

Akkor elmentem egy másik helyre ahol 12 órát kellett intenziven robotolni 1 milláért, úgy, hogy közben a főnök és barátai állandóan tették a viccesebbnél vicesebb ajánlataikat és részegen belecsiptek a seggembe.
Mna...
-Hogy is mondjam el neked fiam, hogy mi az igazság. Izé, hogyisondják - igazság az, ami abszoluté nem az, de mindenki aszongya róla, hogy az - miközben te is meg ők is tudják hogy egyáltalán köze sincs ahhoz, ami effektive az izé maga.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése