2013. február 2., szombat

Határozott és pontos emlékeim vannak az óvodáról. Ezért is furcsa nekem, amikor hallok embereket, akiknek nincsenek öt éves kor alatti időszakukról megbízható fogozkodóik.

Néha meg is kérdezem az emberemet - hogy szerinted - ha most meghalnék, a gyermekek emlékeznének rám?...
Nekem a legkorábbi emlékeim valami pár hónapos korom körüliek - édesanyám hálóingje, a szoba ahol a kiságy volt, a testvéreim szeme, ahogy bekukkintottak a kiságy rácsain át, a rádiókészülék, a cumim.

Milyen hosszú útat jártam be azóta és mennyi de mennyi fele lehetett volna elindulni.
Minden egyes ember mellé való szegődés jelenthetett volna egy másik alternatívát vagy kulcsot - egy másik élethez.
Egy másik kereszteződés, másik útvonalának választása jelenthetett volna egy teljesen más destinációt.

Mégis ma itt vagyok.
Nem igaz, hogy elégedetten, de legalább magamnál.
És ebben, hogy magamnál - benne van az összes út tudatos elraktározása, az elbaltázott és kihasznált esélyek hosszú sora, valamint a további lehetőségek és kihívások, amik adnak egy egészséges ébrenlétet és erőt - esetleg célt.

Nagyon rég magamban hordozok egy álmot.
Több álmom van, de az álmokkal megtanultam óvatosnak lenni.
Valahogy úgy képzelem el, mint a buborékfújást.
Külön tudást igényel a szappanhab keverése.
Egy másik fajta tudást a felrázás.
Aztán egy harmadikat a lassú és gyors fújás, a kicsi és nagy buborékok előállítása, a magasan szálló és földre landoló példányoké, valamint az emberi bőrön hosszú ideig díszelgő ritka és nemes buborékok előcsalogatása.

Most éppen abban a fázisban vagyok - hogy meg van keverve, fel van rázva, csak eregetni kellene.
De a széljárás is fontos.

Nem mertem direkt kommunikációt folytatni az Istennel, csak célozgattam neki, mint a rossz házasságban. Hogy né Istenem, ide figyelj, ez jó lenne - meg szeretném, ha rábolintanál - de nem kértem, csak lobbizgattam, ajánlgattam magam...

Félek a kudarctól.
Félek a pofáraeséstől.
Félek annak a tanúlságától - hogy mit keres bennem ez az álom szinte 15 éve, amikor azóta csak részsikereim voltak vele, a nagy áttörés közelében sem jártam.
Igaz hogy nem is gyúródtam - de valahogy soha nem sodort afele az élet, és ahol éppen voltam ott mindig szükség volt rám.

Egyszer - amikor közelebb jártam ehhez az álomhoz, valaki aki éppen élte - kikáltott mint 42 fokban, a hűvős medencéből - és azt kérdezte tőlem, aki ott izzadtam a saját illetve még vagy 15o ember csomagjaival a hátamon - hogy mit beszélek én a fürdőzésről, hiszen egocentrizmus lenne. Én arra születtem, hogy a víz mellett gyalogoljak más csomagjaival, izzadjak és cipeljek, mert megy nekem.
A fürdőzést meg hagyjam a gyengébbekre...

Akkor megijesztett.
Elgondolkodtatott.
Aztán meg arra jöttem rá, hogy könnyű volt neki 42 fokban a hűvős medencéből tanácsokat osztogatni és ítélkezni. Miért is hallgattam rá?...
Most, ismét a medence mellett - csomagokat lerázva magamról, mintegy utolsó nekifutásként - megpróbálok egyet csobbani.
Carpe diem alapon.
Mert aki sherpának született, a vízben is mutathat útat - nem százötven, hanem több száz annyi embernek.
Nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése