2013. február 5., kedd

A tegnap a lányom azzal allít haza a suliból, hogy eltörtek egy játékot, visszacsinálták majd elrejtették.
Mondom ki törte el?
én.
szándékosan?
nem. véletlenül.
kivel voltál.
ezzel és ezzel. 
ki indítványozta a eldugást?
én.
bumm.
Mondom a bűntetés, hogy azonnal felhívod a tancit és szépen elmesélsz mindent - azt is, hogy nem volt szándékos, de azt is, hogy az elrejtés már igen - és miért.
Jó öt percig készülődött a hívással.
Anyu, de nem hívod fel te?
Mondom nem én törtem el, tehát nem. Ezt neked kell megtenni.
Bement a szobába, magára csukta az ajtót és hívta.
Hallottam, hogy remeg a hangja, de vall kegyetlenül.
Önszántából megígérte, hogy visz a játék helyett egy másikat.
Ahogy letette a telefont azonnal pakolni kezdett. Az egy eltört helyett, három másikat.
Huhhh - azt mondja, micsoda kő esett le a szívemről...


A szülők hajlamosak azt hinni, hogy a saját gyereküket bárkivel nyugisan összepárosíthatják, és az újonnan erőszakolt kapcsolat azonnal működni is fog.
Édesanyám is mindig azt hitte.
Volt egy gyerek, akivel helyenként összeraktak.
Kicsit sem talált a szó.
Soha semmiről nem tudtunk beszélni a szián kívűl, soha semmivel nem tudtunk játszani és kész.
Ültünk és vártuk, hogy a szülők végezzenek.
Így telt el olyan két-három óra.
Egyik alkalommal - a nagybátyja, akinek a lakásában történtek az összeröffenések - kapott ajéndékba egy tévés játékot. Nagyon ritka és drága darab volt.
A gyermek kisajátította és egész este bűvőlte. Ki sem próbálhattam.
Aztán - hogy, hogy nem, eltörte a kart, ahonnan vezérelni kellett a játékot.
Rámnézett, azóta sem láttam olyan tekintetet - mert nem engedem meg senkinek. És hidegvérrel, rekedt hangon azt mondta:
- nem láttál semmit, mert nem történt semmi. ha mégis elárulsz, megöllek...

Hazamentünk.
Alig jött álom a szememre.
Egész éjjel ragasztottam a játék-kart.
Reggel hánytam, rázott a hideg.
Délben anyu azzal jött be, hogy szégyeljem meg magam.
A gyermek mondta, hogy este eltörtem a kart. Miért nem szóltam? Nem haragszanak a játék miatt, de a hazugság miatt nagyon.
Na erre mit lépjél???

Soha nem mondtam el az igazat.
Nem az ölés miatt, hanem mert nem.
Engem és a becsületemet nem egy játék vagy egy ilyen pitiáner bűnőző csinált.

Húsz évre rá - a gyermeket lesittelték.
Belőlem sem lett semmi.
De a becsületem az legalább megmaradt.
Ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése