2013. január 11., péntek

Vannak emberek akiket az élet megtépáz.
Nem tudni kit mennyivel és miért.
De valahogyan hiszek abban, hogy mindennek oka van.
A keresztek méretének is.

Itt volt ez a nő. 38 éves. Három gyerekkel maradt egészen egyedül. Kétségbeesett és csak annyit kért, hogy valaki megmondja végre, hogyan tovább, vagy egyáltalán, hogy van-e tovább...

A története nem hétköznapi. Akadozva kezdi. Nem a személyem a fontos, hanem a történet. Mert mi van ha valakinek sikerülhetne tanulni belőle? Vagy mi van akkor, ha végre nekem? Hallva és nem csak végiggondolva, leírva - talán nem is akkora butaság...

Árvaházban nőttem fel. Szüleimet soha nem ismertem, láttam. A nevelők szerint - fiatal egyetemisták voltak. Én egy meggondolatlan perc átka és nem várt, nem kívánt következménye lehettem.
Soha nem kerestem őket.
Daca voi nu ma vreti - (nici eu nu) va vreau... Gondoltam.
És - soha nem is próbáltak meg keresni. Mert ha akartak volna, megtalálnak. De nem akartak. Elfeledkeztek rólam, jó mélyen.

Sokszor bántottam magamat azzal a gondolattal szándékosan - hogy mi van ha összeházasodtak utólag, és gyerekeik születtek, és boldogok és nekem is lehetne ott helyem közöttük, hiszen ők az enyéim, de ők - nem akarnak tudni rólam. Főleg Karácsonykor jutott ez eszembe.
Néha ma is, de már nem bánt.
Jól tanultam. Hiszen örököltem. Mindig ezt mondogatták a nevelők.
Nem is volt kérdéses, hogy egyetemre megyek. Az otthon bátorított, támogatott és mindent megtett annak érdekében, hogy nyugodtan tanulhassak.
Természetesen dolgoznom is kellett, hogy hozzájáruljak eltartásomhoz.
Itt ismertem meg a férjemet. 19 voltam, ő meg 23.
Egy évre rá - összeházasodtunk.

Nem tudtunk lakást venni, albérletbe költöztünk. Álmodtunk a közös otthonról, kertes házól, kutyáról, de valahogy soha nem voltak komolyak az álmaink. Inkább meseszerűek. Mintha éreztük volna, hogy valami történni fog.

A gyerekek egymás után jöttek.
Két lány, majd a fiunk.
És fél évvel ezelőtt - éppen fürdettem, vacsorát készítettem, ágyakat vetettem - amikor megszólalt a telefonom. 
Nem tudom jártál-e így?
Ebben a csengetésben benne volt minden. Fel sem kellett volna vegyem, úgyis tudtam volna, mi az amit hallani fogok.
Autóbaleset.
Azonnal életét veszítette.
Még a helyszínen.
Mire a mentő megérkezett, ő már halott volt.
...
A gyerekek nagyon nehezen viselik.
Én is.
Sokat nélkülözünk. Nagy bennünk a fájdalom. És félek a szemükbe nézni, mert nem tudom, hogy lesz-e jobb?
Szerinted - lesz-e?
És hogyan tovább?
Mi lesz ha már nem fogom tudni fenntartani az albérletet, eltartani őket?
Én is otthonba dugom, mint annak idején engem azok a gyerekek?
...
Talán jobb lett volna mindnyájunknak, ha meg sem születek.
Ennyi ember szenved - egyetlen éjszaka tévedése miatt.
És ne értsd félre, nem magamat, hanem a gyerekeimet sajnálom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése