2013. január 4., péntek

Amikor a lányom három éves volt, kilyukadt a foga. Nem tudtam mire vélni a dolgot, mert rendszeresen mostam, vitaminoztam, rendeztem. Tudván, hogy a tejfogak győkere minimális, nem paráztam túl a dolgot. Ahányszor fájdalomra panaszkodott, elő a nurofent, kimostam, kifertőtlenítettem a fogat, be a gyulladáscsökkentőt és késze, elillant a fájdalom is.

Oda jutottunk a második gyerekekkel, hogy egy kis nurofen bármit képes volt enyhíteni. Vettem az adogolót, tettem bele kis sima vizet és a gyerekek másodpercek alatt helyrejöttek legnagyobb bajukból.
Mellesleg - elnézést a gyógyszergyártóktól és forgalmazoktól - de én csak ennyire is hiszek a gyógyszerekben.

Amikor felfázás, stressz, fizikai agyonhajszóltság miatt nem jött meg a menzeszem - több mint egy évig - mindenféle vizsgálatnak alávetettek. Aki tehetette, kicsik és nagyok kísérleteztek egyet rajtam, találgattak. Akkoriban jelent meg egy hormontartalmú csodaszer. Azt mondták, ha nem veszem be, agyvérzést okozhat a magas vérnyomás, magas vércukorszint, magas lófasz - és belémdiktálták. Miután beszedtem - egy hónap leforgása alatt 54 kgról 88-ra duzzadtam. Csekély öt évembe került, hogy a fogyás, egyáltalán beinduljon. Ma is hormonzavarral küszködöm. Ha normálisan ennék és nem szaladnék napi negyven percet - komoly túlsúllyal küzdenék. És ez tart 15 éve. Szóval ennyit a gyógyszeriparról.

Amikor utóbb mondom az orvosnak, hogy kellene egy hormonvizsgálat - leteremt hogy néztem-e már tükörbe és szerintem így néz-e ki egy hormonproblémákkal küszködő mint én? 
A hormonvizsgálatot nem tudom elvégeztetni, mert hormonzavarokkal küszködöm - de a doki szerint nincs pánik, hiszen ez nem is látszik...
Na ennyit a szakértelemről ...

Múlt héten megyünk anyosómékhoz. Anna varázsütésszerűen rosszúl lesz a Bucsinon áthaladva, mert szegény mama is rosszul szokott lenni és hát ő örökölte. Mondom minnyákapszegypofotnyúlatfogsz - tessék erőt venni magadon, nézegetni a könyvet és mondogatni, hogy erősebb vagyok a rosszúllétnél... Na - mondanom sem kell, hogy kutya baja volt pillanatok leforgása alatt.

A placebonál tartottam. Én abban hiszek, hogy az ember képes önmagát megbetegíteni és meg is gyógyítani az esetek többségében.
Tudok olyan öregről, aki csak akkor tudott vizelni, ha bevette a viízhajtót. Mivel állandóan nem szedhetett vízhajtót - a gyógyszeres dobozzába c vitamint tett a család. Minden egyes c vitamin után egy jót pisilt, majd kijelentette, hogy vizhajtó nélkül ő halott lenne. Aztán persze nem ebbe halt bele...

Ma ebéd közben a lányom kidíszítette a tányér szélét tárkonnyal. Kérdem miért nem eszi meg? Mert utálja - hangzott el a válasz.
Mondom - drágám, aki tárkonyt eszik, gyors növekedésnek indul a haja.
Erre mindkét gyermek nekiugrott a tárkonynak. Kiették a tényérokból, a fazékból és még kértek volna. Egymáson figyelték és látták (!) a gyors hajnövekedés már-már látványos jeleit.
Hát így.
Ennyit a manipulációról és a szülői felelősségről - ebben a tekintetben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése