2013. január 19., szombat

A több évecske tartó házasságomnak egyik legnagyobb tanúlsága az, hogy az este az alváson és a szexen kívűl az égegyadta világon semmi másra nem használható...

Első években amikor azzal áltattam magam, hogy mindenre képes vagyok amit csak akarok - általában a nagy beszélgetések késő esti órára estek, amikor már a gyerekeket lefektettem, mindent elrendeztem és a ház megnyugodott. El nem tudom mondani, hogy mennyi katasztrófális döntés született ezekben az években - elsősorban bennem, lelkileg, amelyek külön külön és együttvéve is hatalmas nagy töréseket okoztak a lelkemben.

Aztán eltelt kínok között az éjszaka nem tudtam pihenni és aludni egy szilakot sem és reggel minden ott folytatódott, ahol abbamaradt. Nem lett világvége, elcsitultak a kedélyek és minden visszatért az eredeti kerékvágásba.
Bennem azonban ottmaradt szálkaként az a végigkínlódott és a vég fele gondolati mérföldköveket támasztott éjszaka.

Mellesleg ugyanígy voltam a telefonnal is.
Egy-egy félresikerült beszélgetést követően - hajlamos voltam azt hinni, hogy végkövetkeztetéseket vonhatok le évekkel szemben.

Most, ahogy egyre több mindenen leszünk túl, fehéren és feketén - rájöttem néhány nagyon lényeges dolgora:

1. késő esti órában - nincs értelme vitatkozni, ugyanis nem vezet sehova
2. ha nem vagy képes szerelmeskedni, fordulj be és aludj
3. holnap is van nap
4. minden reggel egy új esély a tiszta lapra
5. amikor úgy érzed, hogy vége(d) van, akkor sincs vége(d), sőt akkor kezdődik el minden ami lényeges
6. a sőtét gondolatok és a sértődés nem vezet sehova - főként a megoldásokhoz nem
7. végy egy mély levegőt, és menjél szépen tovább
8. a problémák felét úgyis te generálod, nincs értelme menekülni, magaddal viszed
9. a pohár nem félig üres, hanem félig van tele
1o. az élet szép, annak ellenére, hogy valóban kurva nehéz.

Végkövetkeztetésként -
nem éri meg sem bosszúskodni, sem duzzogni - a megoldás a problémáról való levállás, függetlenedés. A legtöbb dolog tényleg megoldódik magától, kár elpazarolni arra az időt, hogy együk magunkat miatta...


2 megjegyzés:

  1. A felsorolt pontok között sok kreatív tanács volt. Ezt nagyon jó jelnek tartom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem a házasság egyik éltetőeleme a kreativítás...

      Törlés