2013. január 16., szerda

A szexuális nevelés a születés pillantával kezdődik el.
Nem az óvodában, nem is középiskolás korban - pláné nem az első randi után - hanem otthon. A hozzáállással, a mentalitással és nem azzal amit mondok, hanem amit gondolok, ahogy gondolkom erről és ahogy viselkedem ilyen helyzetekben.
Ijesztő...
A gyermeknevelés amúgy is egy hatalmas felelősség - hát ha még többé-kevésbbé tudatosan szeretnénk végigcsinálni.
A napokban a gyerkőcök tv-t néztek, a felügyeletem alatt.
Csízmás kandúr kezdődött volna éppen - de betettek egy reklámot, ami nem egészen gyermekszemnek volt kitalálva.
Egy wc jelenet volt - ahol a pszichológia tanár falra keni a harminc év körüli bájos tanítványát és megszeretgeti annak rendje és módja szerint.
Nem szóltam semmit.
Várakoztam.
Láttam, hogy izegnek-mozognak - a jelenet nem volt sem durva, sem sokkoló, hagytam - tudtam úgyis megbeszélésre kerül a dolog.
Balázs summázta először:
- hát...ennek a nőnek gyönyörű szép segge volt...csak az a kár, hogy cigány volt (néger...)
Anna folytatta:
- mit csináltak ezek, te anya?
- mondom, szerelmeskedtek.
- ti is szoktatok?
- igen.
- így?
- nem.
- mi házasok vagyunk, nem bujkálunk, hanem minden nap szeretjük egymást.
- nekem ez nem tetszedt...
- miért? - kérdezem.
- mert felkente a falra. láttad? szerinted nem fájt neki?
- mondom - nem úgy tűnt, mosolygott és kacagott is. játszodtak.
- az más...- mondja. És eldönthetem hogy hogyan akarok majd szerelmeskedni?
- mondom igen, sőt... meg kell tanuld eldönteni, hogy kivel, mikor és hogyan. 
- és mikor? - kérdezi.
mondom - ha majd nagy leszel és férjed lesz, akkor.
- s akkor XY ha nem házas de együttlaknak és együttfürdenek - nem szerelmeskednek?
- mondom, de bizony, de az-az ők döntésük. Mi nem úgy élünk. Mi törvények szerint élünk.
- miért?
- mert Isten törvényei szerint élünk.
- miért?
- mert szeretjük őt.
Estefele - mese után:
- anya - örülök, hogy lehet veled beszélni mindenről. olyan jó ez nekem...
- mondom, nekem is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése