Hogy mennyire
nem az van a dobozban – amit a csomagolás sejtet…
Általában,
ugyebár – ami reklámra szorul, eleve szar.
De a gyerekeket
vonzza a reklámok világa.
Én, a szülő nem
adok neki kész válaszokat – sejtetek, megdolgoztatom, megtapasztaltatom – míg jön
a reklám – diagnosztizál és felold, megold. Aszongya nekik – fáj a fejed – itt a
pirula, köhögsz, itt van a csodaszirup, meggyógyulsz. Bezsírosodtál – egyél makkot,
lefogysz. Megcsalt az urad – igyál egy pohár mókusvizet és újra kívánni fog.
A Minimax nem
ennyire finomka.
Így mondja nekik
– neked még nincs meg ez a terméked????
A gyerkőcök
kórusban szokták rávágni – NINCS!!!
Mire én – jujj basszus,
nekem se – s néné, boldog vagyok…
De jönnek az
ünnepek. Szarban vagy. Mertkellezkellazkellamaz… Drága, drága, hiábavaló, de
kell.
A sok értékes,
ezt-azt fejlesztő játék mellett belementünk egy televíziós játéktárba. Mondja a
leírás, hogy mennyi mindent megfejleszt, csak meg kell venni de azonnal.
Jó.
Hozta az angyal.
Semmi nem az
bent, ami kint van…
Pl – aszongya nekem
a csomag – hogy simán játszik vele az egész család, mindenki boldog – táncolsz,
teniszezel, hetvenfélét sportolsz párban, s még ki tudja mi mindent csinálsz.
Jó dolog…
Mire – a hetven
játék közül hozzávetőlegesen három szól párnak. A többit csak egyedül lehet
játszani.
Áll szegény
gyermek a dzsojsztikkel a kezében – boldog, hogy a füléig ér a szája, miközben
a növére izgatottan játszik…
Mondom az
embernek nem éppen nőies tónusban – hogy bazdmeg ez éppen olyan, mintha a
vakgyereknek vettünk volna egy döglött papagájt.
Ha szólunk hogy
cseréljenek is – zűr van. Nem megy a játék, egyik duzzog erre, a másik
sorozatosan korlátaiba botlik.
Ha nem szólunk
semmit – egyik sunnyog, másik azt hiszi irányítja a világot.
Na hogy legyen?
Tanulság
Csomagolás és elbeszélés
után ne vásárolj, mert úgy jársz mint mi…
Leszívod, akár a
torkos borz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése