2012. december 27., csütörtök


Hogy mennyire nem az van a dobozban – amit a csomagolás sejtet…

Általában, ugyebár – ami reklámra szorul, eleve szar.
De a gyerekeket vonzza a reklámok világa.
Én, a szülő nem adok neki kész válaszokat – sejtetek, megdolgoztatom, megtapasztaltatom – míg jön a reklám – diagnosztizál és felold, megold. Aszongya nekik – fáj a fejed – itt a pirula, köhögsz, itt van a csodaszirup, meggyógyulsz. Bezsírosodtál – egyél makkot, lefogysz. Megcsalt az urad – igyál egy pohár mókusvizet és újra kívánni fog.
A Minimax nem ennyire finomka.
Így mondja nekik – neked még nincs meg ez a terméked????
A gyerkőcök kórusban szokták rávágni – NINCS!!!
Mire én – jujj basszus, nekem se – s néné, boldog vagyok…
De jönnek az ünnepek. Szarban vagy. Mertkellezkellazkellamaz… Drága, drága, hiábavaló, de kell.
A sok értékes, ezt-azt fejlesztő játék mellett belementünk egy televíziós játéktárba. Mondja a leírás, hogy mennyi mindent megfejleszt, csak meg kell venni de azonnal.
Jó.
Hozta az angyal.
Semmi nem az bent, ami kint van…
Pl – aszongya nekem a csomag – hogy simán játszik vele az egész család, mindenki boldog – táncolsz, teniszezel, hetvenfélét sportolsz párban, s még ki tudja mi mindent csinálsz.
Jó dolog…
Mire – a hetven játék közül hozzávetőlegesen három szól párnak. A többit csak egyedül lehet játszani.
Áll szegény gyermek a dzsojsztikkel a kezében – boldog, hogy a füléig ér a szája, miközben a növére izgatottan játszik…
Mondom az embernek nem éppen nőies tónusban – hogy bazdmeg ez éppen olyan, mintha a vakgyereknek vettünk volna egy döglött papagájt.
Ha szólunk hogy cseréljenek is – zűr van. Nem megy a játék, egyik duzzog erre, a másik sorozatosan korlátaiba botlik.
Ha nem szólunk semmit – egyik sunnyog, másik azt hiszi irányítja a világot.
Na hogy legyen?
Tanulság
Csomagolás és elbeszélés után ne vásárolj, mert úgy jársz mint mi…
Leszívod, akár a torkos borz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése