2012. december 31., hétfő

Amikor fiatalasszony lettem - es az ev utolso vagy elso napjan mostam, vasaltam, takaritottam vagy foztem - edesanyam mindig felszolitott, hogy vigyazz, fiam, mert amit utolso vagy elso nap teszel az esztendoben - egesz evedet jellemezni fogja.

Azota sok minden tortent, a gyerkocok is nonek, Isten kegyelemebol, de egy biztos, nagyon sok mindent megtanultam a sajat boromon az ev utolso es elso napjairol.
Peldaul azt, hogy nem sokat jelentenek a kihagyhatatlan tettek, cselekedetek - ennel sokkal fontosabbak a lelki es menatalitasbeli iranyjelzok. Hogy honnan eppen hova tartok - miben hiszek es hogy hiszek-e meg egyaltalan valamiben.

Visszatekintve az esztendore - tortentek jo dolgok, de tortentek rettenetesek is. Sokminden benne volt az irasaimban, de a legtobb minden nem. Vannak dolgok, amikre egyszeruen nem elegendoek a szavak.

Volt egy felreharangozott apokalipszisunk is. Balazs latott egy ilyen illusztraciot es azt kerdi - minek kellett Jezus ilyen rendetlenseget csinaljon? Na latod - ebben benne van minden bolcsesseg.
A rendetlenseg a vilagban es egyenileg eleteinkben es lelkeinkben mind, egytol egyig honos. Jellemzi idobeosztasunkat, gondolatainkat, mindennapjainkat, kapcsolatainkat, eletrol alkotott felfogasunkat, hitunket es elvesztett remenyeinket, eleteinket, a maga teljessegeben.

Itt van egy kezdet eselye.
Termeszetesen a valtozas nem datumhoz kotheto. Azt azonban hiszem, hogy eleg sokan megertunk erre.
A principiumokra - amik tenyleg fontosak az elethez es egy jobb, minosegibb elet kellekei:

- az oszinteseg - elsosorban onmagam fele
- a rend, nem foltetlenul fegyelemmel parositva - az eletemben, gondalataimban, kapcsolataimban, jovokepemben
- a tudatossag - mely jol megfer a spontaneitassal - egyik nem lesz a masik kizaroja, megsemmisitoje
- a szeretet - itt is elsosorban onmagam fele, mert addig keptelen leszek a masik elfogadasara, amig onmagamat is keptelen vagyok elfogadni - multammal, jelenemmel, es esetleges de mindenkeppen formalhato jovommel.

Itt az ido.
Kell a csend, a beke, a belso egyensuly.
Jobban mint valaha.,
Ezert kialt gyerek, idos, fiatal es felnott.
Ezert esedeznek az elromlott, kiegett kapcsolatok.
Ezt keri taplalek gyanant a lelek.

Mi kell hozza?
Joforman mindenunk megvan.
A gondolat, melynek teremto ereje van - az AKAROM, es MOST AKAROM.
A hit - melynek teremto ereje van - TUDOM, HOGY KEPES VAGYOK, KEPESEK VAGYUNK.
Es termeszetesen a remeny - MEGERDEMLEM - tehat, MENNI FOG.
Ezt kivanom ugy nektek, mint onmagamnak, nem csak ebben az esztendoben - hanem egesz allo foldi eletunkben. Hiszen ezert vagyunk itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése